Sunday, December 19, 2010

konsert permata seni dan lagu buih sabun

semalam buka tv sebenarnya nak tengok majalah 3. rupanya telah diganti dengan konsert permata seni. aku ni bukan tv freak! so tak ambil tahu pasal jadual rancangan kecuali rancangan2 yang memang aku dah follow dari awal contohnya drama slot akasia 'seribu kali cinta'.

konsert permata seni diadakan bertujuan untuk menggilap bakat anak2 kecil. sesuailah dengan tema permata seni iaitu 'Mengilap Bakat Muda, Menyerlah Rentak Bangsa'. dengan peruntukan yang dibiayai kerajaan Malaysia, boleh nampak kegempakan konsert tu dengan props dan showmanship bagai.

aku tertarik dengan kumpulan koir bimbingan Syafinaz Selamat. comel tengok gelagat budak2 kecil ni menyanyi. lagi2 bila akhirnya ada 2 orang budak keluar rapping dengan gaya yang sempoi lagi comel! lagu2 yang dipersembahkan semuanya mengembalikan memori aku masa kecil. aku dibesarkan dengan lagu2 seperti Kain Pelekat, Tepuk Amai-Amai, Buih Sabun dan When The Saints Go Marching In. 

masa kecik2 dulu, aku takut mandi. lepas tu, mak nyanyi lagu buih sabun sambil letak sabun sampai buih2 dalam besen. mula dari situ, aku suka mandi dengan buih sabun. mulut pun dok nyanyi2 lagu buih sabun ni.



saya suka main buih sabun
gelembung bulat
cantik berkilat
bila ditiup angin berkawan
terbang tinggi sampai ke awan.

Sabun taruh air
kocak kocak jadi buih
ambil buluh celup
tiup buih terbang sayup.

p.s: rindunya zaman mandi dalam besen sambil telanjang bogel. hahahahah!

4 comments:

aming said...

ak dibesarkan dgn lagu2 raya..haha

suria lekatlekit said...

kekekeke... zaman mandi bogel dah berlalu.. jgn skang nak mandi bogel secara terbuka lak tau!

Anda di tag

MELEKIT DI GIVEAWAY FELLA !

CekLa said...

aming.hahahha!

CekLa said...

abby. walaupun zaman dah berlalu, kenangan tu buat cekla rindu..