Wednesday, November 14, 2018

new life

terlalu lama dibiarkan kosong dan sepi. bukan. aku yang privatekan blog ni. entah apa yang aku fikirkan masa tu.

scrolling to each and every posts buatkan aku tak percaya aku boleh tulis sebegitu 'WOwww', bukan macam 'wow hebatnya aku tulis' tapi 'wow emonye aku' , 'wow lonelynya aku dulu-dulu' dan eeuuww poyo gila kau lala!. hahahahaha

sesungguhnya terlampau banyak perkara berlaku sepanjang lebih kurang 4 tahun aku last update.

the biggest thing that happened in my life was --- marriage. yes. aku dah kahwin. aku rasa mungkin sebab tu aku privatekan blog aku. blog ni banyak kenangan disuatu masa dulu. so, i thought dengan privatekan blog ni boleh lupakan semua kenangan2 tu.

yeah2, i know. lame excuse; hasil daripada banyak sangat berfikir dan berhipotesis.

so berbalik cerita pasal kahwin. KAHWIN adalah perkara yang terakhir yang aku fikirkan (dululah). lepas kena tegur dengan abah (ada dalam post sebelum ni), dan nenek aku pun bising2, aku mula terfikir, kenapa diorang beriya nak aku kahwin. dan lepas tu terjadinya pergolakan emosi, kesunyian, kemeroyanan dalam hidup aku. alaaa sebenarnya bila ingat balik ok je. biasalah-- aku kan drama queen. *flip hijab*

dung dang dung dang maka kahwinlah cekla dengan seorang jejaka from utara. match made by someone, tak bercinta pun cuma tau kitorang akan dijodohkan kelak (ye ke?) hahaha, bertunang masa raya, kahwin masa maulud nabi (abah kata ambil berkat).

sebenarnya dalam tempoh kenal-tunang-kahwin ni banyak sangat pergolakan emosi. dan seperti biasa i kept it by myself, siapa yang tahu tu tahulah. tapi it was not easy at that moment. aku hampir menyerah kalah beberapa minggu sebelum nikah. mungkin jodoh kami kuat, maka terjadilah pernikahan itu.

to cut short memandangkan dah pukul duabelas, lepas stahun kahwin terlahirlah cinta hati aku yang baru. dan masa ni anak aku dah dah 1 setengah tahun dah. tu nanti lah aku tulis.

sebenarnya, aku nak tulis lain.
sebenarnya, i think i should write more often.

ok till here

.

No comments: