Sunday, September 5, 2010

guguuuu gagaaa

dua tiga hari ni, aku asyik fikir pasal mimpi aku.

ada sorang perempuan datang dengan menggendong baby. bukan 1, bukan 2 tapi EMPAT! ye. empat. situasinya, aku tengah bersiap2 nak masak dekat dapur. perempuan ni masuk, serahkan baby pada orang2 yang ada kat situ. dia kata, siapa yang dapat baby tu, maknanya dia dah register untuk program realiti 'how to raise a child'.

yang peliknya, kesemua baby tu macam anak negro. besar, walau baru 2-3 bulan. anak orang susah atau bayi yang terbuang. masa perempuan tu bagi kat aku, aku terkejut tengok! mak aihh! tapi bila baby tu start buat muka comel, aku terus cair. siap agah2 baby tu sambil cakap, "alolololo, anak mama!" dan dia senyum buka mulut bila diagah. sejak tu aku terus rasa nak jaga. bukan sebab program tu, tapi sebab baby itu sangat charming oh!

aku tanya lah seseorang yang aku tau dia pun dapat baby dari perempuan tadi. 

"mana baby awak?"

dia jawab, "dah bagi balik. malas lah. banyak kerja."

kebetulan, orang tu adalah bos aku yang bekerja sama2 dekat dapur.

aku try google tafsir mimpi.
kalau mengikut tafsir, aku akan dapat rezeki dalam masa terdekat nih.

insya-Allah.

oh ye. dia ialah baby boy. i loike!

1 comment:

Lya` said...

nape mimpi anda amat pelik hehe