Thursday, December 23, 2010

check out your music personality with celcom channelX!

kenapa ye iklan nuffnang selalu keluar pagi2 buta macam ni? tambah2 iklan yang best2. kalau siang2 takde pulak nak keluar yang gempak sikit! bersyukur jugak iklan keluar (kata2 pasrah oleh orang yang tak dapat2 lagi BE.) kepada qila, haritu cerita pasal dapat ME campaign (terima kasih qila sebab betulkan-akan tetapi cekla dah terrrdelete komen anda. maaf kerana kesilapan tangan yang tergopoh gapah sangat) je. terima kasih nuffnang tu pun satu ucapan pasrah. hehehehhe.

aku biasanya akan klik iklan nuffnang aku sendiri. klik untuk tahu apa kandungan iklan je ye. bukan klik banyak2 kali. tak elok tu!

muzik memainkan peranan penting dalam hidup seseorang. tak caya? masa sekolah rendah dulu takkan korang tak de belajar satu dua lagu kanak2 dalam kelas muzik? dan bila dengar balik lagu tu mesti korang teringat zaman2 tok kaduk korang kan? tak kisahlah apa jenis muzik pun, rock ke, nasyid ke, r&b ke, semua yang didengari tu pastinya mengikut selera korang kan? secara tak langsung, ia melambangkan identiti seseorang tu. betul tak?

iklan terbaru celcom channel X, menjalankan quiz pendek untuk mengetahui personaliti muzik korang.

ini adalah contoh soalan kuiz. cuma perlu rate lagu itu mengikut kesukaan korang.

ada 3 soalan sebenarnya. dek kerana teruja sangat, cuma satu soalan yang aku sempat screen captured!

lepas selesai menjawab ketiga-tiga soalan, keluar lah penilaiannya. ini aku punya lah kan?

harussss aku menyukai indie. rasanya masa zaman aku sekolah dulu indie ni dah wujud tapi orang lebih kenal dengan nama alternative. antara group yang aku minat dulu2 tentulah OAG, juliet d'orange, intoxicated.
lepas tu, ketahui personality korang kat channel X!

ada juga lagu cadangan yang mungkin korang minat!

nak tahu personaliti muzik korang? jom ke channel X.

No comments: