Sunday, November 14, 2010

idea oh idea!

semalam dah fikir, nak buat entri pasal apa. hari ni lupa balik. selalu macam tu. lain kali kena catat lah jawabnya. 

setiap kali log masuk, nampak perkataan pos baru, memang aku akan klik, tapi lepas keluar text editor je, idea tu meresap keluar dari otak.

aku rasa cemburu sikit dengan orang2 yang ada idea untuk tulis blog. yang kadang tak tercapai akal nak wat macam tu. tahap kreatif dan kritis aku perlu diasah lagi ni. noted.

peliknya aku ni, bila keadaan tenang, satu bala tentera idea pun tak kunjung tiba. idea aku boleh diperah dalam masa dan keadaan tertentu. contohnya,
  1. kepala tengah serabut gila dengan hal lain, tiba2 boleh terfikir pasal idea yang datang mencurah2.
  2. mengantuk tapi tahan mata atau tak tidur selama 24 jam.
  3. masa tengah syok menghadap cermin atau berangan. hehehe..
  4. bila excited ya amat!
dalam keadaan macam ni, kiranya traffic idea dalam otak aku tengah up! nghheee...

sebab tu, aku buat sepuluh perkara yang berkisar tentang aku. atleast 1 hari ada 1 entri. tapi bila dah habis macam mana???

mungkin aku perlu fikir balik tempat untuk generate idea.


toilet perhaps? kan uncle donald?



3 comments:

Anonymous said...

normal lah jadi macam tu.. :D sbb tu ada org yg lama tak update blog, takde idea katanya.. :D yg simple2 pon boleh.. :) hehe..

LanaBusyBee said...

hi cekla, singgah cni ^^...kadang2 kan lana dapat idea masa solat, ish2 teruk kan, solat xkusyuk, astagfirullahalazim huhuhu...tapi tgh drive pun leh dpt idea hehehe

CekLa said...

lana, berhati2 dijalan raya, igtlah org yg tersyg.hehehe