Monday, November 8, 2010

memancing 2

aku ada bagitahu yang aku memancing sabtu lepas kan?

lokasinya di laguna park, pelabuhan klang.

seperti biasa, tiada gambar yang akan aku uploadkan sebab aku tak ambil gambar pun. pegang handphone pun aku takut jatuh dalam air.

memang best, mula2 memang aku tak tahu langsung nak baling pancing. sekali dah belajar, tak ingat dunia!

aku sampai dekat sana dalam pukul 9.00am. masa tu, air dah nak mula surut. aku leh rilek lagi dalam khemah. oh ye. masa ni port kat tempat jauh sikit dari jeti. macam bahagian muara. aku tengokkan aje orang memancing. tidur. kroohhh2.

bila matahari dah terpacak betul2 atas kepala, bungkus2 khemah semua, pindah pergi jeti.

masa kat jeti lah segalanya bermula...

aku belajar baling pancing dengan betul. dapat bawak naik seekor ikan duri panjang tapak tangan je. takpe. tulah yang dinamakan rezeki. hehehe!

sedihnya hari tu, sunglasses ray-ban aku terjatuh dan hanyutttt. dah lah baru first time pakai!

NANTI AKU NAK BELI SUNGLASSES RAY-BAN BARU! PAHAM? (harus dibesarkan sebab tukang belinya akan baca.)

hasil satu hari memancing, dikumpul sesama 3 pemancing amateur, dapat dalam 9 ekor ikan. eh? ye ke? bukan 10? lebih kurang tu lah. tapi ikan semua cinonet2. aku nak masak pun kena fikir, cukup ke? 

bagi kucing je lah jawabnya!

lupa nak tag!


No comments: