Saturday, January 8, 2011

the sims 3: yang aku rindui

masa BW tadi terjumpa sesuatu yang paling aku rindu sekarang ni.

 
12 jam main pun tak terasa lama! sebab aku memang peminat setia game the sims. dari the sims ke the sims 2 hingga the sims 3 semua aku dah main, termasuk hampir kesemua expansion!perkara yang paling best pasal the sims adalah bila kita mencipta sims dan suruh dia lakukan apa saja mengikut kehendak kita.

the sims 3 adalah yang terbaik sebab graphic 3D, banyak aktiviti boleh buat, umur kesemua sims mengikut peredaran masa. family tree yang pernah aku kembangkan adalah sebanyak 4 generasi dan jumlah anak sims dalam satu family yang aku pernah jaga adalah seramai 6 orang. campur mak bapak sims 8 orang, memang pecah kepala! tapi aku suka.

part nampak hantu paling kelakar. sims ni boleh bercinta dengan hantu. hantu pulak, boleh dihidupkan kembali! aku suka kahwinkan sims. boleh buat party dan setup kan party tu. memang kalau sims aku kahwin, aku capture gambar banyak!

tak tidur malam kalah blogging bila main the sims!

kalau ada sims yang nak beranak, di the sims 3, pregnant sims akan terus bergegas ke hospital untuk beranak.tapi tak nampaklah proses betul2 dia beranak camne.

agak2 dah tak larat nak jaga, aku matikan seorang demi seorang. atau pindahkan je diorang ni ke rumah lain.

bila sims nak mati, tetiba muncul si grim reaper. yang canggih tu, sims hidup leh tegur dan berkenalan dengan pakcik grim!


dari sims baby, sampai mati, kita leh tentukan. ini sekadar game je. kalau kata nak merosak akidah ke apa, baik korang jangan main ye!

bilalah si kacak tu nak dinaiktaraf? senang sikit nak main takdelah asyik 'hang' memanjang. sebelum tu nak pergi usha latest expansion kat kedai game! ^_^ semangat aku ni!

terima kasih zahidahadi kerana ingatkan saya tentang ini!

5 comments:

apezs shah said...

salam.

cekla. apezs dtg pagi ni. mak aih suka sangat ke? apezs pernah main yg pertama je. habis utk yg ketiga nie dah ada ke game tu? tgh main yea?

*apezs terharu sangat sebab cekla sudi add apezs utk listing friends.. hope xlupakan apezs..

Nur Liyana said...

best giler!! haha.. kdg2 men sungguh sampai smua lupe.. :DD

CekLa said...

apesz. yg ke3 ni dah ada lebih kurang 3 expansion dah. nak main kalau pc dah ok.

pasal bloglist tu takde hal lah apezs!small the matter.

Anonymous said...

Nape eh ble sy nk main gambar jd xcantik la.. Sy pkai laptop acer.. Xtau npe..rindu nk main the sim..

Anonymous said...

memang best.